Джон Генрі Холланд є одним з перших учених, які почали вивчати складні системи і нелінійну науку; відомий як батько генетичних алгоритмів. Отримав докторський ступінь в області психології (1952) і ступінь магістра (1947) з Університету Міннесоти.
Холланд зробив кар'єру на вивченні сфері праці та його дослідження заклали основу для області профорієнтації. Його новаторська теорія говорить:
"... якби люди були інформовані про свої типи особистості: технічні, дослідницькі, художніх, соціальних, промислові, підприємницькі, звичайні - тоді вони були б щасливішими працівників ..."
Джон Генрі Холланд
американський учений, професор психології, професор електротехніки та інформатики в Мічиганському університеті
Нижче наводяться назви типів з їх коротким описом і перераховуються деякі професії в яких представники відповідного типу зможуть найбільш повно розкрити свої здібності, досягти успіху і особистого задоволення.
НОВИНКА
"Покроковий план вступу + тест на профорієнтацію в подарунок!"
- - Загальна інформація про систему освіти країни, що цікавить вас
- - Поради щодо вибору спеціальності та університету на конкретних прикладах
- - Оцінка шансів на вступ і подальші кроки
- - Відповіді на питання студента
Реалістичному типу особистості властива емоційна стабільність, орієнтація на сьогодення. Представники даного типу займаються конкретними об'єктами і їх практичним використанням: речами, інструментами, машинами. Віддають перевагу заняттям вимагає моторних навичок, спритності, конкретності.
Артистичний тип відсторонюється від чітко структурованих проблем і видів діяльності, які передбачають більшу фізичну силу. У спілкуванні з оточуючими спираються на свої безпосередні відчуття, емоції, інтуїцію і уяву. Йому притаманний складний погляд на життя, гнучкість, незалежність суджень. Властива асоціальність, оригінальність.
Соціальний тип ставить перед собою такі цілі і завдання, які дозволяють їм встановити тісний контакт з навколишнім соціальним середовищем. Володіє соціальними вміннями і потребує соціальних контактах. Прагнуть повчати, виховувати. Гуманні. Здатні пристосуватися практично до будь-яких умов. Намагаються триматися осторонь від інтелектуальних проблем. Вони активні і вирішують проблеми, спираючись головним чином на емоції, почуття і вміння спілкуватися.
Конвенціональний тип віддає перевагу чітко структурованої діяльності. З навколишнього його середовища він вибирає цілі, завдання і цінності, що виникають із звичаїв і обумовлені станом суспільства. Йому характерні серйозність наполегливість, консерватизм, старанність. Відповідно до цього його підхід до проблем носить стереотипний, практичний і конкретний характер.
Заповзятливий тип обирає цілі, цінності і завдання, що дозволяють йому проявити енергію, ентузіазм, імпульсивність, домінантність, реалізувати любов до пригод. Йому не до душі заняття, пов'язані з ручною працею, а також вимагають посидючості, великої концентрації уваги і інтелектуальних зусиль. Віддає перевагу керівні ролі в яких може задовольняти свої потреби в домінантності і визнання. Активний, заповзятливий.
Дослідницький тип орієнтований на розумову працю. Він аналітичний, раціональний, незалежний, оригінальний. Переважають теоретичні і в деякій мірі естетичні цінності. Роздуми про проблему він вважає за краще занять по реалізації пов'язаних з нею рішень. Йому подобається вирішувати завдання, що вимагають абстрактного мислення.
Для того що б визначити професійне спрямування вашої особистості досить пройти тест, складений за методиками автора.
Важливо підкреслити, що кожна людина володіє особистими якостями характерними для всіх шести типів, однак домінують при цьому риси всього лише одного або декількох типів