EDUSTEPSДописиПрофорієнтація Методика Холланда. Дослідницький тип особистості
Методика Холланда. Дослідницький тип особистості

Методика Холланда. Дослідницький тип особистості


Люди мають різні типи особистості. На думку психолога Джона Генрі Холланда, є шість типів особистостей: Реалістичний, Артистичний, Соціальний, Конвенціональний, Заповзятливий, Дослідницький.

Більш детально в цій статті поговоримо про Дослідницький тип особистості.

НОВИНКА

"Покроковий план вступу + тест на профорієнтацію в подарунок!"


  • - Загальна інформація про систему освіти країни, що цікавить вас
  • - Поради щодо вибору спеціальності та університету на конкретних прикладах
  • - Оцінка шансів на вступ і подальші кроки
  • - Відповіді на питання студента

Подробиці

Дослідницький тип орієнтований на розумову працю. Він аналітичний, раціональний, незалежний, оригінальний. Переважають теоретичні і певною мірою естетичні цінності. Роздуми про проблему він вважає за краще занять по реалізації пов'язаних з нею рішень. Йому подобається вирішувати завдання, що вимагають абстрактного мислення.

Дослідницький тип - відсутність спрямованості на спілкування, інтерес до абстрактних проблем і інтелектуальної діяльності, дослідницької роботи, пізнання нового. Професійний вибір зазвичай стосується математичних і природничо-наукових дисциплін.

Надається перевага види діяльності І-типу:

  • - збір інформації, її систематизація, аналіз;
  • - виконання складних або абстрактних завдань;
  • - вирішення проблем через роздуми, аналіз гіпотез і теорій;
  • - незалежна, самостійна робота з опорою на самого себе;
  • - виконання наукової чи лабораторної роботи;
  • - воліють роздуми дій.

Здібності, якими володіє І-тип:

  • - математичні здібності;
  • - аналітичні навички;
  • - схильність до науки, раціонального, логічного аналізу;
  • - навички письмового викладу думки;
  • - раціональність, ерудованість.

Особисті якості та цінності:

  • - незалежність, самостійність, самомотивація, орієнтованість на задачу, заглибленість в роботу;
  • - стриманість, інтроспективне, схильність до аналізу, раціональність, методичність;
  • - допитливість, інтелектуальність, оригінальність, креативність, ерудованість;
  • - впевненість в собі, орієнтованість на нетрадиційні цінності і установки;
  • - стиль роботи: з'ясовує безліч деталей, перш ніж прийти до висновку, хоче з'ясувати причини, які стоять за тим чи іншим явищем, може - занадто сфокусуватися на деталях і не бачити проблему цілком, зазнає труднощів у прийнятті рішень, щоб заново переглянути інформацію;
  • - більш за все не схожий з З-типом. Взаємини з цим типом породжують для І-типу занадто багато проблем і питань;
  • - найбільш схожий з типами Р і А.

Бажане оточення:

  • - слабоструктуровані організації, що надають свободу в робочих діях;
  • - організації, орієнтовані на досягнення, дослідні і проєктні лабораторії і фірми, університети та інститути;
  • - обмеженість спілкування з іншими людьми.

Типові хобі:

- робота (І-тип часто повністю поглинений своєю роботою і працює по багато годин на день);

- складні види діяльності, які вимагають освоєння багатьох фактів, деталей, принципів (яхтовий спорт, підводне плавання, альпінізм, астрономія і т.п.);

- комп'ютери: оцінка, програмування, обговорення, читання наукової літератури.

Професії Дослідницького типу: агроном, архітектор, автоексперт, стоматолог, еколог (метеоролог, синоптик і т.д.), економіст (аудитор, аналітик і т.д.), фармацевт, фельдшер, фізик, фізіолог, геолог, мистецтвознавець, історик (етнограф, археолог і т.д.), коректор, кореспондент, лінгвіст (психолінгвіст, філолог і т.д.), логіст, маркетолог, метеоролог, мікробіолог, океанолог, політолог, профконсультант, психолог-діагност, реставратор, селекціонер, соцпедагог, соцпрацівник, електротехнік, трансфер-технолог, учитель, ветеринарний лікар, вихователь, дитячий лікар, хімік-технолог, інженер-конструктор, науковий працівник дослідницької лабораторії, хірург, видавець наукового журналу, соціолог, ядерник-фізик і ін.

Важливо підкреслити, що кожна людина володіє особистими якостями характерними для всіх шести типів, однак домінують при цьому риси всього лише одного або декількох типів.

Стаття підготовлена за матеріалами Макєєва Н., Данилової С. і Єгорової І. для студентів і школярів

Замовити консультацію

Підібрати програму

Скинути

OK